Subject: Eesti Ringhäälingute Liidu tagasiside: õigusakti eelnõu
From: "Hanno Kindel" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liit" <[email-masked]>
Date: Mon, 4 Nov 2024 12:36:27 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Eesti Ringhäälingute Liit tänab Majandus- ja Kommunikatsiooni Ministeeriumit 
ning TTJA-d DAB+ initsiatiivi osas. WorldDAB Weekly Industry News nimeline 
uudiskiri annab selget arusaamist DAB+ võidukäigust Euroopa riikides.
Huvi korral saab WorldDAB uudiskirja tellida:

Rebecca Keene | Stakeholder Relations Manager
D +44 (0)20 7010 0744 M +44 (0)7985527913
A WorldDAB, 15 Alfred Place, London, WC1E 7EB
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Mõned täiendavad mõtted.

Võttes arvesse, et Eestis on praegu FMs 34 raadiojaama ning kaks DAB 
multipleksi võimaldavad edastada 25-28 raadiojaama, samas on DAB 
pilootprojekti käigus ilmnenud, et huvitatud osapooli on veel võiks 
käesoleval konkursil välja anda kolme võrgu sagedused.  Vastasel juhul võib 
juhtuda, et konkursi lõppedes on kogu ressurss kohe täielikult kasutuses 
ning peab hakkama kohe ettevalmistama uut konkurssi, mis on mõttetu 
halduskoormus nii TTJA-le kui ka konkursil osalejatele.  Lisaks on tulevase 
teenuse hind tõenäoliselt soodsam, kui jagatud ressurssil (mastid, antennid, 
kombainerid jne.) on rohkem kasutajaid.

Võttes arvesse, et ERR edastab täna FMi kaudu 5 raadiojaama, internetis veel 
täiendavalt 9 raadiojaama võiks konkursil olla ka maksimaalne raadiojaamade 
arv, mida ERR saab antud 3 võrgu kaudu edastada, et proportsioonid era- ja 
avalik-õigusliku meedia vahel säiliksid, kuna ERR pole, erinevalt 
eraraadiotest, täiendavaid kohustusi Eesti muusika protsendi, sõnasaadete 
mahu, uudiste edastamise jms. osas.

Tingimustes peaks nägema ka ette praeguse pilootprojekti kestvuse ning ERL 
teeb ettepaneku pikendada digitaalraadio pilootprojekti kuni püsiva teenuse 
käivitumiseni, et kuulajatel ei tekiks katkestust DAB signaali osas, kuna 
see mõjutaks juba 88000 inimest, kes igakuiselt kasutavad DAB teenust 
(Kantar Emori raadiojaamade kuulatavuse uuring).

Parimatega,
Hanno Kindel
The Association of Estonian Broadcasters
M: +372 5155650
E: [email-masked]
W: https://ringhaaling.ee

On 22. Oct 2024, at 15:48, [email-masked] wrote:

Tere!

Arvamust ootame 05.11.2024.a.

Teile on saadetud dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu dokument.

Pealkiri: Avaliku konkursi läbiviimise kord ja tingimused sagedusalas 
174–225 MHz

Registreerimise kuupäev: 22.10.2024

Registreerimise number: 76.

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
Suur-Ameerika 1
10122 Tallinn
625 6342
[email-masked]
 <http://www.mkm.ee/> http://www.mkm.ee